کاربرد پوکه معدنی

کاربرد پوکه معدنی

ممکن است این اولین باری باشد که شما عزیزان نام پوکه معدنی را می شنوید .و سوال این است که کاربرد پوکه معدنی چیست؟می توان گفت پوکه معدنی که از گدازه های آتشفشان ها تشکیل شده است یکی از پرکاربرد ترین سنگ ها در تمامی صنایع شناخته می شود.که در ادامه بیشتر با کاربرد پوکه معدنی آشنا خواهیم شد.لازم به ذکر است که پوکه معدنی قروه یکی ازتولید کنندگان قدر پوکه معدنی در ایران است.

کاربرد پوکه معدنی چیست؟

زمانی که شما عزیزان با پوکه معدنی آشنا می شوید حتما در پی یافتن جواب این سوال خواهید بود که متخصصان ما در  پوکه معدنی قروه به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ خواهد داد. پوکه معدنی که با نام علمی پومیس(pumice) شناخته شده در موارد بسیار از جمله در صنایع،کشاورزی،آرایشی، پزشکی و ساختمانی کارایی بسیار زیادی دارد این مواد از جنس سیلیکانی اند و وزن کمی دارند که همین باعث شده است که این مواد بسیار پر کاربرد شوند. از بیشترین کاربردهای پوکه معدنی می توان موارد زیر را مثال زد:

1.استفاده از پوکه معدنی در کشاورزی
2.استفاده از پوکه معدنی در عملیات ساختمانی و عمرانی
3.استفاده از پوکه معدنی در مقاومت در برابر رطوبت و آتش
4.استفاده از پوکه معدنی در عایق صدا
5.استفاده از پوکه معدنی در ساخت بتن
6.استفاده از پوکه معدنی در آبنما
7.استفاده از پوکه معدنی در ساخت سد آبی
8.استفاده از پوکه معدنی در تصفیه خانه ها
9.استفاده از پوکه معدنی در آکواریوم
10.استفاده از پوکه معدنی در صنعت دارو سازی
11.استفاده از پوکه معدنی در تزیینات دیوار
12.استفاده از پوکه معدنی در نساجی
13.استفاده از پوکه معدنی در صنعت پزشکی
14.استفاده از پوکه معدنی در شیب بندی
15.استفاده از پوکه معدنی در مقاوم سازی
16.استفاده از پوکه معدنی در تونل و مترو

کاربرد پوکه معدنی در کشاورزی

کاربرد پوکه معدنی در کشاورزی

پوکه معدنی در کشاورزی

حال که صحبت کاربرد پوکه ی معدنی به میان است باید گفت که یکی از مهمترین کاربردهای پوکه معدنی استفاده آن در مبحث کشاورزی است.که تاثیر بسزایی بر کیفیت محصولات کشاورزی دارد .پوکه معدنی با دارا بودن خاصیت هایی از جمله وزن کم، تخلخلی بودن (تمامی فضاهای خالی موجود در رسوب یا سنگ بوده)،وجود مواد معدنی، نفوذ پزیری و خاصیت ضد باکتری باعث رشد سریع گیاهان و سالم ماندن آنها و جلوگیری از رشد گیاهان هرز می شود .زیرا همگی این خاصیت ها از تبخیر آب جلوگیری کرده و به علت تخلخل بودن آن آب را درون خود نگه می دارد و خاک را مرطوب می کند و از تبخیر آب درون خاک تا حدی جلوگیری می کند.پوکه معدنی به علت وزن کمی که دارد در باغ ، گلدان و گلخانه ها نیز مورد مصرف قرار می گیرد. می توان گفت  پوکه معدنی در امر کشاورزی باعث جلوگیری از ورود حشرات ،پشه به زمین کشاورزی، باغ ، گلدان و گلخانه می شود .

 استفاده از پوکه معدنی در عملیات ساختمانی و عمرانی

کاربرد پوکه معدنی در عملیات ساختمانی و عمرانی

پوکه معدنی در عملیات ساختمانی و عمرانی

یکی دیگر از کاربرد های پوکه معدنی در بخش ساختمانی و عمران است.بهتر است این گونه بگوییم که پوکه معدنی به علت وزن کم و استحکام زیادی که دارد در بخش ساختمان و تولید مصالح سبک کاربرد بسیار دارد.

بطور کلی تر می توان گفت در بخش ساختمانی در مواردی چون ساخت انواع بتن سبک با مقاومت بالا،انواع سیمان کاری نما و رویه،استفاده پوکه معدنی در سنگ نما ها و آب نما،ایزولاسیون لوله های زیر آب رود خانه ها و شیب بندی ساختمان و پر کردن کف ساختمان از پوکه معدنی  استفاده می شود.
كاربرد عمده پوکه معدنی در صنعت ساختمان بعنوان مصالح، در مصارف نهايي در تركيب و اجزاء سنگي بتن، روكش سطح جاده، نماي ساختمانها، تعمير و نگهداري و ساخت جاده و مكمل انواع ملاتها مي‌باشد .

 استفاده از پوکه معدنی در مقاومت در برابر رطوبت و آتش

کاربرد پوکه معدنی در مقاومت در برابر رطوبت و آتش

پوکه معدنی در مقاومت در برابر رطوبت و آتش

یکی از مهمترین خواص پوکه معدنی مقاوم بودن آن در برابر رطوبت و آتش است همانطور که می دانیم پوکه معدنی از دل آتشفشان ها تشکیل و بوجود آمده است پس می تواند بهترین مقاوم در برابر آتش باشد . حال این ویژگی ها سبب ایجاد کاربرد آن ها در مصالح ساختمانی می شود زیرا شما از هرگونه مصالحی در امور ساختمان استفاده کنید ممکن است با برخورد با آب نمناک شده و یا در حوادثی هم چون آتش سوزی تخریب شود.

کاربرد پوکه در عایق صدا

کاربرد پوکه معدنی در عایق صدا

پوکه معدنی در عایق صدا

پوکه معدنی به دليل داشتن حباب هاي ريز هوا عايق صدا ميباشد ومصرف آن در ساختمان باعث كاهش الودگی صوتی ميشود .
امروزه با بیشتر شدن ساخت و ساز هایی از جمله آپارتمان ها یکی از مسائلی که بسیار به آن توجه می شود بحث عایق شدن دیوار های واحد های آپارتمان هاست که هزینه های بسیاری را نیز در بر دارد. پوکه  معدنی که با هزینه مناسب می تواند بهترین عایق در برابر صدا باشد می تواند در ساختمان ها استفاده و از ورود شلوغی محیط بیرون از خانه به درون خانه جلو گبری کرده و آرامش را برای شما به ارمغان اورد .

مصرف پوکه در ساخت بتن

کاربرد پوکه معدنی در ساخت بتن

پوکه معدنی در ساخت بتن

یکی از انواع پوکه معدنی پوکه معدنی عدسی است که از آن برای ساخت بتن استفاده می شود زیرا در تولید بتن نکته حائز اهمیت سبک بودن آن است که  کاربرد پوکه معدنی در ساخت بتن باعث سبکی آن می شود.
ويژگي‌هاي خاص پوکه معدنی مانند وزن مخصوص كم ، استحكام تراكمي، ضرايب كشساني و پايداري در برابر آتش و ضريب حرارتي مناسب، نارسا بودن در برابر حرارت و صوت سبب شده تاپوکه معدنی در بتن ساختماني، قطعات پيش‌ساخته و پركننده سبك كاربرد فراوان تري داشته باشد . پوکه معدنی  بعنوان يك ماده افزودني پوزولاني براي بتن كاربرد دارد چنانچه مي‌تواند مدت، توانايي و دوام بتن را افزايش و گرماي هيدراتاسيون را كاهش دهد.

کاربرد پوکه در آبنما

کاربرد پوکه معدنی در آبنما

پوکه معدنی در آبنما

پوکه معدنی به علت مقاومتی که در برابر پوسیدگی و سایش در برابر آب از خود نشان داده اند از آن در ساخت آب نما ها استفاده می شود.

مصرف پوکه در ساخت سد آبی

کاربرد پوکه معدنی در ساخت سد آبی

پوکه معدنی در ساخت سد آبی

از آنجا که پوکه معدنی قدرت زیادی در نگه داری آب و جوگیری از نفوذ آب در داخل زمین دارند ار این رو یکی ار مصارف پوکه های معدنی در امر ساخت سد های آبی است که ازآب نگه داری و از نفوذ آن به زمین جلو گیری می کند.

استفاده در تصفیه خانه ها

کاربرد پوکه معدنی در تصفیه خانه ها

پوکه معدنی در تصفیه خانه ها

یکی ازجالب ترین مطالبی که می توان در ارتباط با پوکه معدنی خواند کاربرد آن در تصفیه خانه ها است.پوکه معدنی که یکی از پرکاربرد ترین سنگ های آتشفشان است این بار در تصفیه خانه ها دیده می شود.همانطور که همگی ما میدانیم در سالهای اخیر ما با کمبود آب مواجهیم و یکی از بزرگترین مشکلات آینده انسان ها همین کمبود آب خواهد بود که البته امروزه دانشمندان کشف کردند که می توان از پوکه معدنی در امر تصفیه آب های آلوده استفاده کرد.

کاربرد در آکواریوم

کاربرد پوکه معدنی در آکواریوم

پوکه معدنی در آکواریوم

تعجب نکنید ! بله درست است . از پوکه معدنی برای زیبا سازی اکواریوم نیز استفاده می شود اما این تنها مزیت آن در اکواریوم نیست بلکه وجود پوکه معدنی باعث از بین رفتن باکتری های درون آب اکواریوم نیز می شود.

کاربرد پوکه معدنی در صنعت دارو سازی

کاربرد پوکه معدنی در صنعت دارو سازی

پوکه معدنی در صنعت دارو سازی

از پوکه معدنی در تولید صابون خمیر دندان و شامپو استفاده  می شودو همین باعث تحولی عظیم در صنعت دارو سازی است.

کاربرد پوکه معدنی در تزیینات دیوار

کاربرد پوکه معدنی در تزیینات دیوار

پوکه معدنی در تزیینات دیوار

پوکه های معدنی که در رنگ ها و طرح های متنوعی عرضه می شوند از زیبایی چشم نوازی برخوردارند از این رو  کاربرد زیادی در تزیینات دیوار  دارند .

کاربرد در نساجی

کاربرد پوکه معدنی در نساجی

پوکه معدنی در نساجی

یکی از دلایل پر فروش شدن پارچه های جین در نساجی ها سنگ شور بودن آنهاست که امروزه در صنعت مد پارچه های جین سنگ شور بسیار پرطرفدار اند که در نساجی ها برای سنگ شور این پارچه ها از پوکه معدنی استفاده می شود.

استفاده از پوکه در صنعت پزشکی

کاربرد پوکه معدنی در صنعت پزشکی

پوکه معدنی در صنعت پزشکی

از جمله کاربرد پوکه معدنی در صنعت پزشکی تولید داروهای ضد عفونی کننده  برای زخم هاست اما این تنها کاربرد پوکه در صنعت پزشکی نیست بلکه از پوکه معدنی برای جدا سازی سلول های مرده بدن نیز استفاده می شود.

کاربرد پوکه معدنی در شیب بندی

کاربرد پوکه معدنی در شیب بندی

پوکه معدنی در شیب بندی

همانطور که گفته شد پوکه معدنی از وزن کم و تخلخل بالا برخوردار است و همین موضوع باعث  می شود وزن ساختمان در بهترین شرایط پایین بیاید  حال از پوکه معدنی برای  شیب پشت بام ،شیب حیاط و شیب بین طبقات استفاده می شود .

کاربرد پوکه در مقاوم سازی

پوکه معدنی که در موقعیت بسیار متفاوتی ساخته شده است و از جنس آتشفشان است پس سازه هایی که از جنس پوکه معدنی اند دارای مقاومت بسیار بالایی اند و می توانند فشار زیادی را متحمل شوند. و در مقاوم بودن نسبت به سایر مصالح حرف اول را می زنند.

کاربرد پوکه در تونل و مترو

کاربرد پوکه معدنی در تونل و مترو

پوکه معدنی در تونل و مترو

یکی از مهمترین دلایل استفاده از پوکه معدنی در ساخت تونل ها و مترو ها سبک بودن پوکه معدنی است.زیرا که  تونل ها و مترو ها اغلب در زیر زمین ساخته می شوند و باید برای ساخت انها از سبک دانه ها استفاده شود همچنین نکته قابل توجه عایق صدا و عایق رطوبت بودن  پوکه معدنی نیز است.

کاربرد پوکه معدنی

پوکه معدنی فلاح

ودر نهایت می توان گفت یکی از قدر ترین تولید کنندگان پوکه معدنی ، پوکه معدنی فلاح است که می تواند به تمامی سفارشات شما عزیزان در کم ترین زمان ممکن با بهترین کیفیت رسیدگی کند.

در صورت اطلاعات بیشتر در مورد هر کدام از کاربرد های پوکه معدنی،کافیست کاربرد مربوطه را در مقالات ما سرچ نمایید.

 

پوکه معدنی (pumice) در موارد زیادی همچون صنایع،کشاورزی،آرایشی، پزشکی و ساختمانی کاربرد دارد که بخاطر جنس سیلیکانی و وزن کمی که دارد باعث شده که در موارد بسیاری پر کاربرد باشد.

كاربرد پوکه معدنی در صنعت ساختمان بعنوان مصالح، در مصارف نهايي در تركيب و اجزاء سنگي بتن، روكش سطح جاده، نماي ساختمانها، تعمير و نگهداري و ساخت جاده و مكمل انواع ملاتها مي‌باشد .

پوکه معدنی به دلیل وزن کم، تخلخلی بودن، وجود مواد معدنی، نفوذ پذیری و خاصیت ضد باکتری و همچنین مقابله با علف های هرز و حشرات موذی باعث شده کاربرد این سنگ معدنی در صنعت کشاورزی تاثیر فراوانی داشته باشد.

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *