پوکه معدنی در چه مواردی کاربرد دارد؟

پوکه معدنی در چه مواردی کاربرد دارد؟

پوکه معدنی در چه مواردی کاربرد دارد؟ پوکه معدنی حاصل خنک‌کردن ماگمای آتشفشانی است و می‌تواند در ساختمان‌سازی، شیب‌های کف، بین طبقات و سقف‌ها، بتن سبک و قوی، سنگ‌فرش و کشاورزی استفاده شود.

کاربرد پوکه معدنی چیست؟

با آشنایی با پوکه معدنی حتما پاسخ این سوال را خواهید یافت کارشناسان ما در پوکه معدنی پاسخگوی تمامی سوالات شما در این زمینه خواهیم بود پوکه معدنی که با نام علمی پوکه شناخته می شود در بسیاری از موارد از جمله در صنایع، کشاورزی، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و ساختمان سازی بسیار موثر است این مواد از سیلیکون ساخته شده و سبک وزن هستند به همین دلیل از این ماده استفاده زیادی می شود تیم ما به اینکه پوکه معدنی در چه مواردی کاربرد دارد را برای شما معرفی کرده است

  • ساختمان
  • کشاورزی
  • بتن سازی
  • نوارها
  • پالایشگاه ها

البته این سنگ ها کاربردهای دیگری نیز در تونل ها و متروها، دارویی، منسوجات، آکواریوم ها و غیره  دارند که تنها به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

استفاده از پوکه معدنی در عملیات ساختمانی و ساختمانی

یکی از مهمترین کاربردهای پوکه معدنی استفاده از این سنگ سبک و محکم در ساختمان سازی و موارد مشابه می باشد اگرچه این روزها استفاده از فوم بتن و مواد جدید مانند سیال فوم ساختمانی رایج تر است، اما پوکه معدنی همچنان نقش مهمی در ساخت و ساز دارد بتن سبک با استحکام بالا، آرماتور نما، عایق لوله های زیر رودخانه ها و غیره، در واقع در این بخش معمولا از سنگ پوکه یا پوکه معدنی استفاده می شود.

استفاده از پوکه معدنی در کشاورزی

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم سنگ پوکه و پوکه معدنی کمک به افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، جلوگیری از رشد علف های هرز، حفظ رطوبت و جلوگیری از ورود حشرات به باغ، گلدان و گلخانه است خاصیت مهم پوکه معدنی تخلخل آن است که از تبخیر آب جلوگیری می کند و آب را در خود نگه می دارد و از طرفی وجود مواد معدنی و نفوذپذیری مناسب و خاصیت ضد باکتریایی آن در رشد سریع گیاهان تاثیر مثبت خواهد داشت.

استفاده از پوکه معدنی در ساخت و ساز بتن

از پوکه معدنی سال ها در ساخت ملات و بتن استفاده می شود این پوکه نسبت به ماسه وزن کمتری دارد و بتن را سبک تر می کند از طرفی دارای مقاومت فشاری، وزن مخصوص کم، مقاومت در برابر آتش، عایق صدا و سبک شدن بتن هستند از فلزات باید در بتن ساختمانی، قطعات پیش ساخته و پرکننده ها بیشتر استفاده شود.

یکی از رایج ترین کاربردهای پوکه معدنی در کف بتنی می باشد البته همانطور که امروز برای کاهش هزینه ها و مدت زمان پروژه اشاره کردیم، فوم بتن فشرده نیسان در بسیاری از موارد از جمله کف سازی استفاده می شود، اما مقاومت بالای پوکه معدنی و مصرف آب نسبتا کم نسبت به فوم بتن همچنان این روش را بسیار کاربردی می کند.

پروژه های پوکه معدنی و سدسازی

در پاسخ به این سوال که پوکه معدنی چه کاربردهایی دارد، می توان به کاربرد آن در سدسازی نیز اشاره کرد از پوکه معدنی در بخش های مختلف پروژه های سدسازی بزرگ استفاده می شود قابلیت جلوگیری از نفوذ آب به داخل زمین یکی از مزیت های بزرگ پوکه معدنی است که باعث می شود در ساخت سدهای آبی بسیار مورد استفاده قرار گیرد و از سوی دیگر از پوکه معدنی در ریختن بتن نیز استفاده می شود.

استفاده از پوکه معدنی برای تصفیه آب

سنگ پا یا سنگ پوکه معدنی جایگزین ماسه و سایر مواد غربالگری در تصفیه خانه های صنعتی به عنوان پاک کننده های قوی شده است تحقیقات حاکی از آن است که پوکه معدنی در تصفیه آب آشامیدنی تأثیر مثبت و قابل توجهی دارد و قیمت پایین، تأثیر مناسب و سهولت استفاده در تصفیه خانه های آب شیرین و صنعتی، استفاده از پوکه معدنی را در سال های اخیر بسیار افزایش داده است.

مشخصات پوکه معدنی و سایر مصارف آن

از خواص پوکه معدنی می توان به عایق بودن صدا و کاهش آلودگی صوتی اشاره کرد وجود هوا در دهانه های کوچک سنگ فرش باعث شده است که در آپارتمان ها برای عایق بندی بیشتر دیوارها در برابر آلودگی صوتی مفید باشد از طرفی در برابر رطوبت و آتش نیز مقاومت بالایی دارد.

یکی دیگر از خواص پوکه معدنی این است که استفاده از این سنگ ها در ساخت بلوک های بتنی سبک، مقاومت آن ها را در برابر رطوبت و حرارت بسیار افزایش می دهد سنگ نمک در موارد مختلف نیز استفاده می شود گفته می شود این سنگ ها دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند و استفاده از آنها در کشاورزی در حفظ سلامت گیاهان موثر است از ترکیبات معدنی پوکه نیز در برخی از ضد عفونی کننده های زخم استفاده می شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *