کاربرد های پوکه در کشاورزی

پوکه در کشاورزی

پوکه به عنوان یک حامل شیمیایی

زیبایی پوکه معدنی به عنوان یک حامل شیمیایی در کاربردهای کشاورزی این است که نه تنها می‌توان ماده شیمیایی مفید را مستقیماً در جایی که مورد نیاز است به خاک رساند، بلکه برای بهبود سلامت و ظرفیت رشد خاک پشت سر می‌ماند. البته، این واقعیت که پوکه از نظر شیمیایی بی اثر و بسیار جاذب است، آن را به مکملی ایده آل برای مواد شیمیایی مفید در کاربردهای کشاورزی مانند علف کش ها، آفت کش ها، قارچ کش ها، کودها تبدیل می کند.

جاذب؛ مهار نشت

پیچ و خم محفظه ها و وزیکول هایی که در دانه های پوکه نفوذ می کنند خاصیت جاذب آن را به پوکه می دهند. پوکه را به عنوان یک اسفنج معدنی در نظر بگیرید: بی اثر، خوش خیم، سبک وزن و بسیار موثرتر از خاک اره، ترکیبات خاک رس و منسوجات. ضریب جذب پوکه با دقت فرآوری شده باورنکردنی است.

جاذب خشک

پوکه روغن ها و ناخالصی ها را جذب و نگه می دارد و بنابراین به عنوان جاذب خشک شیمیایی و نفتی مفید است.

کاهش انفجار

آسیب ناشی از انفجار ناشی از امواج ضربه ای با سرعت بالا است که از یک جسم یا سازه عبور می کند و انرژی مخرب فوق العاده ای را همراه خود می آورد. تنها زمانی که انرژی انفجار صرف می‌شود – چه از راه دور و یا از طریق جذب – خشونت و آسیب ناشی از امواج ضربه‌ای کاهش می‌یابد. پوکه، با ساختار سلولی قوی خود، شوک بالستیک را در سطح سلولی متوالی زیر نیروی انفجار جذب می کند، بنابراین بخش زیادی از نیروی انرژی آسیب رسان را جذب می کند. این باعث می شود که پوکه به عنوان یک رسانه کاهش انفجار در محفظه های نارنجک، بمب و موشک و همچنین کاربردهای دیگر بسیار مفید باشد.

کاربردهای باغبانی برای پوکه

پوکه در کشاورزی به دلیل توانایی خود در حالت دادن به خاک و محیط های رشد با افزودن خواص حیاتی به خاک، مانند افزایش زهکشی، و توانایی نگهداری آب و هوا مشهور است. نه تنها ریشه های گیاه می توانند به راحتی از طریق خاک های تقویت شده با پوکه به رطوبت و اکسیژن دسترسی پیدا کنند، بلکه دی اکسید کربن تنفس شده توسط ریشه ها می تواند به راحتی از ناحیه ریشه فرار کند.

حالت دهنده خاک برای خاک های گلدان و باغ : سبک و شکننده است، پوکه متراکم نمی شود و خیس نمی شود، تراکم ظاهری مخلوط گلدان را افزایش می دهد و چگالی خاک های رسی سنگین باغ را شل می کند، زهکشی و هوادهی را افزایش می دهد، مواد مغذی حیاتی را برای تنظیم کودها حفظ می کند. کاربردهای پوکه در کشاورزی : پوسته پوسته شدن، ترک خوردگی، سیل و چروکیدگی را کاهش می دهد، PH خنثی است و پوسیده یا تجزیه نمی شود.

مدیریت چمن : پوکه هم برای ایجاد بستر بذر با کیفیت برای چمن جدید و هم به عنوان یک درمان رویه در مناطق چمن پر قاچاق برای مبارزه با مشکلات تراکم استفاده می شود.

مالچ های محوطه سازی : پوکه تزئینی و در کنترل علف های هرز و حفظ رطوبت موثر است. ماهیت سبک مالچ های پوکه خاک را فشرده نمی کند و پوسیدگی نیز از بین نمی رود.

روف گاردن : مواردی را که در مورد خاک ایده آل برای رشد مهم است در نظر بگیرید… pH مناسب (پوکه PH خنثی است)، حفظ رطوبت، تنفس ریشه، حفظ مواد مغذی، مقاومت در برابر فشرده شدن، زهکشی خوب. پوکه باعث بهبود خاک در تمام مناطق فوق می شود، اما در منطقه ای از اهمیت حیاتی برای مهندسی باغ در پشت بام می درخشد… جایگزینی بخشی از خاک با پوکه به طور قابل توجهی بار وزنی را کاهش می دهد.

بسته بندی و محیط ذخیره سازی : برای نگهداری غده ها، ریشه ها و پیازها.

محیط تکثیر : برخلاف محیط های شنی سنگین تر و فشرده تر، رسانه های پوکه سبک وزن به آرامی ریشه ها را هنگام برداشتن قلمه ها آزاد می کنند.

محیط رشد برای کاربردهای هیدروپونیک : چندین ویژگی پوکه آن را به انتخابی عالی برای هیدروپونیک تبدیل می کند – غیر متراکم، سبک وزن، متخلخل، pH خنثی، دائمی، قابل استفاده مجدد، ارزان، موجود در درجات مختلف (اندازه ذرات) به طوری که به پرورش دهنده اجازه می دهد.

پوشش بذر : پودر پوکه جاذب به عنوان پوشش بذر برای محافظت از محصولات استفاده می شود. پوکه در کشاورزی همچنین برای فرمولاسیون دانه های پلت شده برای بذرکاری دقیق، به ویژه برای دانه هایی با شکل نامنظم یا بسیار کوچک استفاده می شود، زیرا دانه های پلت شده به آرامی و به طور قابل پیش بینی از طریق مته جریان می یابند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *