پوکه معدنی قرمز و کاربرد آن

پوکه معدنی قرمز

در این مقاله قصد داریم درباره پوکه معدنی قرمز و کاربرد آن توضیحاتی ارائه دهیم، همراه ما باشید.

پوکه معدنی قرمز چیست؟

پوکه معدنی قرمز در مقایسه با سایر انواع پوکه چه خواصی دارد؟ تفاوت این پوکه با سایر پوکه ها در چیست؟

جاذبه کم پوکه، ساختار سلولی، وزن سبک، عایق صدا و حرارت و قابلیت پوشیدن بالا باعث محبوبیت آن در صنعت شده است.

بافت پوکه معدنی قرمز

بافت پوکه معدنی قرمز رنگ مانند سایر انواع پوکه معدنی مملو از دهانه های کوچک متخلخل است و دهانه ها با اجزای شیشه ای در طرفین آن پر شده است. پوسچول ها می توانند در یک دوره به تکه های چسبنده بزرگ یا کوچک تبدیل شوند. پوکه معدنی از گدازه زجاجیه بسیار غلیظ در یک کانال باریک بیرون می آید؛ در موارد دیگر به دلیل فوران شدید، تکه تکه می شود.

وزن پوکه قرمز

شدت قرمزی ریه با توجه به میزان پتاسیم و ماهیت و شکل فوران متفاوت است. ریه قرمز مانند سایر انواع ریه سیاه و سفید به نوع شما بستگی دارد. برخی از انواع تخلخل آسان تر از سایرین هستند.

پوکه معدنی یا سنگ پوکه به دلیل ساختار شیشه ای معمولاً وزنی معادل 2.5 دارد، اما وزن پوکه قرمز به دلیل منافذ کوچک آن کمتر از 1 است. این سوراخ ها توسط اجزای شیشه ای مجاور و نفوذ آنها محدود می شود. خیلی کوچک. در برخی موارد، قطعات پوکه معدنی برای مدت طولانی روی سطح آب شناور می شوند.

پوکه معدنی قرمز را بیشتر بشناسید

قیمت پوکه قرمز چقدر است؟

هزینه پوکه معدنی قرمز مانند سایر انواع پوکه می باشد. بسته به وزن و خلوص بار، مطمئناً برای معدن و تولید کننده هزینه بیشتری خواهد داشت. اما پوکه معدنی به دلیل اختلاط زیاد با کیفیت نامناسب، گاهی در معادن با قیمت کمتری به فروش می رسد. بنابراین خریداران پوکه قرمز یا مشکی باید مراقب خرید پوکه ارزان باشند.

ویژگی های پوکه قرمز

مهمترین ویژگی سنگ معدنی قرمز در مقایسه با انواع دیگر همانطور که از نام آن پیداست قرمز مایل به صورتی و گاهی قهوه ای است.

اما از خصوصیات کلی پوکه معدنی مانند سایر انواع می توان به خواص زیر اشاره کرد:

  • مینرال پوم پوم در مقایسه با برخی چسب ها و مواد شیمیایی خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارد.
  • مقاوم در برابر قارچ و حشرات.
  • در بتن پوکه، شکل دهی، به عنوان مثال، کانال گذاری یا نیلینگ آسان تر از بتن معمولی است.
  • برخلاف بتن معمولی، رطوبت کمتری را در خود نگه می دارد.

ساختار پوکه قرمز معمولاً ترکیب شیمیایی یکسانی دارد. ترکیب شیمیایی پوکه فاقد هرگونه املاح حل شده در آب بوده و ساختار آن عمدتاً از اکسیدهای فلزی است. این ویژگی غیر معمول به این معنی است که ملات بعد از اتمام کار به هیچ وجه تغییر شکل نمی دهد.

کاربرد پوکه معدنی قرمز

پوکه قرمز به طور گسترده ای در پوشش کف و سقف استفاده می شود چون عایق تمام عیاری است. هماان طور که در مقاله “پوکه معدنی چگونه مانع از اتلاف انرژی در ساختمان می‌شود” اشاره کردیم بتن پوکه 6 برابر بهتر از بتن معمولی در جلوگیری از اتلاف حرارت تاثیر دارد.

یکی دیگر از کاربردهای سنگ پوکه معدنی قرمز در بلوک سازی، انواع سنگ فرش، آبنماسازی، استفاده در آکواریوم، سنگ های زینتی، صنایع پتروشیمی و شن و ماسه، کشاورزی و باغبانی می باشد.

پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر موارد استفاده از سنگ معدنی را مطالعه کنید.

اندازه پوکه قرمز

پوکه معدنی قرمز از نظر اندازه دانه بندی شده و به ابعادی مشابه با سایر انواع پوکه معدنی تفکیک شده است. امروزه با توجه به تقاضای بازار و استفاده از پوکه معدنی، پوکه به اشکال و ابعاد زیر با نام‌های مختلف، کارگاه‌های معدنی، جداکننده‌ها و تجهیزات طبقه‌بندی می‌شود.

یونانیان باستان این کشف مهم را انجام دادند که برخی از سنگ های آتشفشانی دارای خواص ویژه ای هستند. این سنگ های آتشفشانی سیاه، قرمز و قهوه ای را خرد می کنند و سپس با محلول آهک و ماسه گرد می کنند تا ملاتی به دست آید که نه تنها مقاومت فشاری دارد، بلکه حاوی نمک های آب دریا و مواد محلول در آب نیز می باشد. پایدار است.

پوکه قرمز نیز مانند پوکه سیاه از استحکام بسیار بالاتری نسبت به سایر انواع پوکه سفید و اسفنجی برخوردار است. وزن سبک و ماهیت شکنندگی پوکه به آن خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری می دهد و آن را قادر می سازد بدون ترک خوردگی ترک بخورد یا بشکند. همچنین مقاومت بتن در برابر تغییر شکل باعث مقاومت آن در برابر فشار و توانایی آن در حفظ شرایط اولیه و بازگشت به حالت اولیه چندین برابر سریعتر از بتن معمولی می شود. بنابراین پوکه معدنی موجود در بتن نسبت به بتن معمولی در برابر زلزله و فشارهای ناگهانی مقاومت بیشتری دارد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *