انواع پوکه برای گلدان

پوکه گلدانی پرلیت و پوکه پای گلدان یکی است که در کشاورزی برای تقویت و رشد گیاهان استفاده می شود. همانطور که می دانید پوکه معدنی به پرلیت معروف است و یکی از کاربردهای آن در بخش کشاورزی استفاده از پوکه برای گلدان است. در ادامه همراه ما باشید تا با انواع پوکه برای گلدان بیشتر آشنا شوید.

پوکه پای گلدان

پوکه مورد استفاده برای پایه قابلمه پرلیت و پوکه صنعتی می باشد. این سنگ پا بیشتر در کشاورزی کاربرد دارد و برای رشد و استحکام گیاه بسیار موثر است. استفاده از پرلیت در ته دیگ مفید است.

نحوه استفاده از سنگ پا یا پوکه برای پایه گلدان

برای استفاده از این نوع سنگ معدنی به پای گلدان باید موارد زیر را انجام دهید.

  • در مرحله اول برای استفاده از سنگ پوکه در کشاورزی باید چاله ای به اندازه دو برابر کاشته شده در زمین کشاورزی حفر کنید.
  • اما اگر می خواهید از پوکه برای پایه گلدان استفاده کنید، باید از گلدانی به اندازه دو برابر نهال استفاده کنید.
  • خوب در این مرحله باید بذرها را به صورت عمودی داخل گلدان یا در سوراخی که حفر می کنید قرار دهید.
  • پس از قرار دادن نهال در گلدان یا چاه، باید مخلوط پرلیت و خاک را در گلدان یا به خوبی مخلوط کنید.
  • همینطور ادامه دهید تا قابلمه و چاه کاملا پر شود.
  • در پایان باید گیاه را آبیاری کنید.

همانطور که می دانید در کشاورزی، خاک عامل مهمی برای رشد گیاهان است. وقتی می خواهیم در کشاورزی از سنگ پا استفاده کنیم باید مقداری سنگ پا را با خاک مخلوط کنیم. دلیل مخلوط شدن خاک با پرلیت این است که پوکه دیرتر آب را تبخیر می کند. همچنین در مخلوط پوکه و خاک، آب کمی جذب خاک می شود. با مخلوط شدن این دو عنصر مهم در کشاورزی، املاح معدنی زیادی به گیاه می دهید.

انواع پوکه برای استفاده در گلدان

مزایای استفاده از پوکه در کشاورزی و کیک چیست؟

نمک های معدنی تاثیر زیادی بر رشد گیاه دارند در حالی که پوکه معدنی توانایی تامین املاح معدنی برای گیاهان را دارد. با استفاده از پوکه در کشاورزی، خاک شما همیشه تمیز است. هنگامی که از سنگ پا در کشاورزی استفاده می کنید، تا حدی ترکیب خاک کشاورزی را مسدود کرده اید. همچنین بر خلاف کودهای شیمیایی که پس از مدتی در خاک از بین می روند، پوکه معدنی برای مدت طولانی در خاک باقی می ماند.

از آنجایی که پوکه سبک وزن است، بهترین گزینه برای افزایش و تقویت گلدان است. اگر بخواهیم از تاثیر پوکه معدنی بر محیط زیست صحبت کنیم، می توان گفت که این سنگ قیمتی در حوزه کشاورزی به هیچ وجه به محیط زیست آسیب نمی رساند. در بخش کشاورزی نیز از این نوع کانی پوکه برای قلمه زدن و ریشه زایی گیاهان استفاده می شود. با استفاده از سنگ معدنی می توانید از کرم های گیاهی جلوگیری کنید.

کدام نوع پوکه برای گلدان استفاده می شود؟

همانطور که گفته شد، پوکه بر اساس اندازه درجه بندی می شود. حال انواع سنگ های پوکه با توجه به اندازه و کاربرد آنها در زیر لیست می شود.

  • پوکه سیاه: این سنگ آتشفشانی به تعداد زیاد از معدن خارج می شود. و اغلب به رنگ های سیاه، خاکستری و قهوه ای دیده می شود.سنگ پوکه سیاه برای دیوارهای چینی و شیب های ساختمانی بین طبقات استفاده می شود.
  • پوکه عدسی: سنگ لنز در سایز 10 تا 15 میلی متر موجود است. از این سنگ پا برای پای گلدان استفاده می شود.
  • پوکه نخودی: استفراغ نخودی به اندازه 5 تا 10 میلی متر است این پوکه در مقایسه با سایر پوکه های معدنی بسیار سبک است.
  • پوکه بادامی: مغز بادام در طبیعت با اندازه های بین 15 تا 35 میلی متر یافت می شود. از این سنگ برای فشار دادن سقف استفاده می شود.
  • پوکه شنی: کوچکترین نوع پوکه معدنی، پوکه شنی است که اندازه آن بین 0 تا 5 میلی متر است. از این سنگ برای ساخت بلوک های پوکه استفاده می شود.
  • پوکه پومیس: پوکه سفید یا سنگ پا نوعی سنگ پوکه متخلخل و به رنگ سفید است. این پوک به تنهایی استفاده نمی شود زیرا مصون نیست، باید آن را با سایر پوک ها مخلوط کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *