پوکه صنعتی چیست؟

پوکه صنعتی

پوکه صنعتی ویژگی های زیادی دارد به این دلیل این مواد ارزشمند و همه کاره را در انواع فرآیندها و محصولات صنعتی تبدیل می کند.

پوکه معدنی بی شکل و به طور کلی بی اثرو دارای pH خنثی است، اما به اندازه کافی سخت است که بتوان از آن به عنوان ساینده استفاده کرد. با این حال، به دلیل ماهیت متخلخل آن، پوکه به طرز شگفت انگیزی سبک وزن است.

ماهیت شکنندگی پوکه یکی از مهم ترین ویژگی های آن است – به این معنی که پوکه به راحتی خرد می شود و بدون از بین رفتن کاربرد آن ذوب می شود.

گروه بندی بر اساس ویژگی، موارد زیر به نحوه استفاده از پوکه صنعتی می پردازد.

پوکه ساینده صنعتی

پوکه به طور گسترده ای به عنوان یک ساینده صنعتی استفاده می شود که در آن محافظت از سطح بسیار مهم است. درجات مختلف و گریدهای ترکیبی پوکه برای این موارد استفاده می‌شود: شیشه پولیش، تمیز کردن و بافت مدارهای الکترونیکی، تمیز کردن صفحات لیتوگرافی، آماده‌سازی سطوح فلزی برای آبکاری، چرم گاومیش و چوب‌های ظریف مبلمان، عمل کردن به‌عنوان یک رسانه غلتشی برای چیزهایی مانند دکمه‌ها، کارد و چنگال، قطعات فلزی یا پلاستیکی از موارد استفاده پوکه صنعتی است.

محصول پوکه ساینده

کیفیت ساینده ملایم، ماهیت شیمیایی خوش خیم، و توانایی پالایش پوکه به گرد و غبار ریز، آن را به یک افزودنی ایده آل برای تمیز کردن، صیقل دادن و لایه برداری محصولات تبدیل کرده است. پودر پوکه در موارد زیر یافت می شود:

  • خمیرهای پروفی دندان: در عین محافظت از مینای ظریف دندان، آن را تمیز و جلا می دهد. همچنین برای آماده سازی دندان ها برای کاربردهای باندینگ رزینی استفاده می شود.
  • اسکراب های آرایشی لایه بردار: به آرامی پوست مرده را پاک می کند و در عین حال بافت پوست را تمیز، صاف و بهبود می بخشد.
  • پاک کننده های دست: صابون های تقویت شده با پوکه، کثیفی های چسبنده، روغن ها، گریس ها، جوهرها، چسب ها، رنگ ها و غیره را می شکنند.
  • خمیرها و پودرهای پاک کننده: برای تمیز کردن و جلا دادن، از بین بردن چربی، کثیفی، کف صابون، رسوبات معدنی، خراش ها، رسوب بدون مواد شیمیایی خشن استفاده می شود.
  • پاک کن های مداد: پوکه به جدا کردن گرافیت از الیاف کاغذ کمک می کند تا بتوان آن را توسط ترکیب لاستیکی جذب کرد.
  • سنگ‌های پاک‌کننده لکه: چوب‌هایی که از بلوک‌های پوکه طبیعی بریده شده‌اند یا از سنگدانه‌های پوکه فشرده و تشکیل شده‌اند.

فرآیندهای ساخت و تکمیل با استفاده از پوکه صنعتی

  • عامل رهاسازی قالب: پوکه با درجه ریز در داخل قالب ریخته می شود تا از چسبیدن مواد قالب گیری پلاستیکی یا لاستیکی به داخل دیواره قالب جلوگیری شود.
  • نرم‌کننده پارچه: سنگ‌های پوکه را با پارچه‌های سفت یا لباس‌های مونتاژ شده (مانند جین) می‌چرخانند تا لباس را نرم کنند. سنگ های پوکه نه تنها در دادن ظاهر و احساس فرسودگی طبیعی به پارچه بسیار موثر هستندبلکه از نظر محیط زیست هم ماربرد های فراوانی دارد.

پوکه صنعتی برای تصفیه

پوکه به چند دلیل جایگزین مناسبی برای شن و ماسه و آنتراسیت به عنوان یک دستگاه تصفیه و شفاف سازی است:

1) پوکه دارای ساختاری با چگالی کم، چند وجهی و زاویه ای است که ناخالصی ها را به دام می اندازد و نگه می دارد. 2) از نظر شیمیایی بی اثر، غیر آلی و طول عمر طولانی است. 3) تطبیق پذیری امکان استفاده در فیلترهای تک یا چند بخشی  و در طراحی فیلترهای فشار و گرانش سریع را فراهم می کند. 4) نوسازی فیلتر کم هزینه؛ 5) وزن سبک

  • تصفیه فاضلاب: هم در کاربردهای صنعتی بزرگ مانند تصفیه خانه ها و هم در کارتریج های تصفیه استفاده می شود.
  • تصفیه آب آشامیدنی: ساختار چند وجهی و خلوص بی اثر پوکه آن را برای جذب و نگهداری ناخالصی ها ایده آل می کند.
  • خاک پوکه: افزودن سنگ پا به خاک می تواند زهکشی و اکسیژن رسانی را برای مدیریت بهتر محصول افزایش دهد.
  • فرآیندهای اسمز معکوس: محیط های فیلتراسیون پوکه به عنوان یک لایه پیش تصفیه عالی در فرآیندهای اسمز معکوس و نمک زدایی عمل می کنند.
  • پشتیبانی از زیست توده برای فرآیند تصفیه هوازی: پوکه یک زیست توده متخلخل و متمرکز برای رشد میکروب‌های تنفسی غیرهوا که آلاینده‌های آلی را هضم یا از بین می‌برند، فراهم می‌کند.
  • آب‌گیری لجن: افزودن پوکه به فاضلاب و لجن صنعتی قبل از مرحله نهایی آب‌گیری، هم فرآیند و هم کیفیت نتیجه را بهبود می‌بخشد.
  • نوشیدنی ها: خالص سازی مواد و/یا نوشیدنی تمام شده با فیلتراسیون برای قوام طعم و کیفیت ضروری است. پوکه دارای ویژگی های محیطی فیلتراسیونی است که در چنین فرآیند فیلتراسیون دقیقی مورد نیاز است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *