مقایسه انواع پوکه معدنی

ویژگی استفاده از پوکه معدنی قروه در مقایسه باسایر پوکه معدنی ها

مقایسه انواع پوکه معدنی قروه با سایر پوکه معدنی

مقایسه انواع پوکه معدنی

1.پوکه معدنی تبریز
پوکه تبریز
2. پوکه معدنی ساوه
3.پوکه معدنی شهر بابک
4. پوکه معدنی انار
پوکه انار
5. پوکه صنعتی لیکا

پوکه لیکا

مقایسه پوکه معدنی براساس وزن

وزن فضایی دانه بندی بادامی،که  هموار سازی و شیب بندی به کار می رود ،550 kg/m3  می باشد.
پوکه های دیگردارای وزن فضایی 700 تا 1300 کیلوگرم بر متر مکعب بوده و 2 تا 4 برابر سنگین تر از پوکه معدنی قروه می باشد.

مقایسه پوکه معدنی براساس عایق حرارتی

بر پایه آزمایشات و گزارشات مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، مقدار ضریب انتقال حرارتی پوکه معدنی قروه λ=0/09 w/mc و بتن لیکا λ=0/02 w/mc می باشد. استفاده از این مصالح، جایگزین مناسبی به عنوان عایق می باشد و تبادل حرارتی بین طبقات و بام را به حداقل می رساند.
پوکه های معدنی و بستگی به نوع آن ها، دارای ضریب انتقال حرارتی بالاتری از پوکه معدنی قروه می باشند. مطابق پیوست مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، بتن های تهیه شده با پوکه های معدنی، دارای ضریب انتقال حرارتی 0/52 w/mc  <λ> 0/46 می باشد. هر گاه بخواهیم لایه عایق بام را با پوکه های معدنی و با کارایی یکسان با پوکه قروه ایجاد کنیم، باید ضخامتی بیش از 2/5 برابر، استفاده کنیم که با توجه به وزن پوکه معدنی، وزن لایه عایق، 4 تا 6 برابر خواهد شد.

مقایسه پوکه معدنی براساس جذب آب

تخلخل درونی پوکه معدنی قروه، به صورت فضاهای بسته و منافذ منفک، می باشند و به همین دلیل جذب آب در حالت اشباع، 16%  تا 18% می باشد. به دلیل باز بودن خلل و فرج درونی؛ سایر پوکه معدنی ها تا میزان 70% حجمی خود، جذب آب دارند. میزان جذب آب بالای پوکه های معدنی دیگر ، مشکلات زیر در کاربرد آن ها، به وجود می آید:
– جذب رطوبت و بخار شدن آن در اثر گرمای تابیده شده بر بام، موجب طبله کردن لایه ایزولاسیون می شود. این مشکل در مناطق گرمسیر، قابل ملاحظه است.
– خطر آسیب دیدگی لایه بتنی تشکیل شده ازپوکه لیکا، در یخ بندان و هوای سرد، وجود دارد. زیرا این نوع لیکا در شرایت مصنوعی ایجاد میگردد در حالی که پوکه معدنی قروه در دماهای بالا وبه صورت طبیعی میباشد.
– به دلیل عدم توانایی در تعیین میزان آب جذب شده در پوکه لیکا، نمی توان آب موثر طرح اختلاط بتن سبک شیب بندی و یا کف سازی را مشخص کرد که باعث عدم کارایی بتن ساخته شده با این پوکه صنعتی می شود.
– بتن سبک تهیه شده از پوکه های صنعتی، در مراحل اولیه و در طی زمان، دچار جمع شدگی (shrinkage) شده و موجب ایجاد ترک های ریز در درون بافت بتن شده و آن را ناکارآمد می نماید.

مقایسه پوکه معدنی براساس مواد شیمیایی

PH پوکه معدنی قروه، تقریبا خنثی بوده و هیچ گونه آسیبی به تاسیسات عبور داده شده از لایه لیکا، وارد نمی آورند. همچنین موجب هیچ نوع خورندگی و پوسیدگی برای سایر اجزاء نمی شود.
پوکه های صنعتی دارای مواد شیمیایی، انواع سولفات ها، مواد آهکی و ترکیبات کنترل نشده شیمیایی می باشند که به تدریج، موجب خورندگی و پوسیدگی تاسیسات و یا حتی اجزای سازه ای ساختمان می گردند.

مقایسه پوکه معدنی براساس تراکم پذیری

پوکه صنعتی در مقابل فشار مکانیکی دائمی و یا بارگذاری مکرر، فشرده نشده و نسبت درصد هوای موجود در آن، ثابت می ماند.
پوکه های صنعتی، غالباً در فشار مکانیکی دائم و یا در بارگذاری های مکرر، فشرده و کوبیده می شوند. این مشکل در پستی و بلندی های کوچک ایجاد شده در سطح ایزولاسیون بام هایی که با لیکا شیب بندی شده اند، قابل مشاهده است.

مقایسه پوکه معدنی براساس دانه بندی

پوکه معدنی قروه که در شیب بندی بام استفاده می شود، دانه بندی صفر تا 25 میلی متر داشته و دانه بندی آن، اصلاح شده، منظم و مناسب جهت شیب بندی می باشد.
پوکه های معدنی غالباٌ دانه بندی مناسب بوده و به همین دلیل، تثبیت و پایداری لایه پوکه ریزی شده در شیب بندی بود. علاوه بر این، بر طبق اصول صحیح شیب بندی، ضخامت لایه شیب بندی شده باید حداقل 3 برابر اندازه بزرگ ترین دانه مورد استفاده شده باشد؛ که با توجه به اندازه های بزرگ کلوخه ای برخی از پوکه های صنعتی، این امر امکان پذیر نیست. به عنوان مثال، با استفاده پوکه از نوع پامیس یا اسکوریا (سنگ پا) و با اندازه تقریبی 8 سانتی متری، باید حداقل به ضخامت 24  سانتی متر، پوکه ریزی انجام شود.

مقایسه پوکه معدنی براساس مصرف سیمان

به دلیل عدم نفوذ دوغاب ملات به درون خلل و فرج سبکدانه لیکا، میزان مصرف سیمان در اجرای شیب بندی با این محصول 160 kg به ازای هر متر مکعب می باشد. این امتیاز، موجب تثبیت و پایداری مناسب تر لایه شیب بندی و نیز صرفه جویی 30 درصدی، در مصرف سیمان می گردد.
به دلیل خلل و فرج باز پوکه های معدنی، مقدار زیادی از دوغاب ریخته شده، به درون منافذ پوکه ها نفوذ پیدا کرده و علاوه بر محکمتر تر شدن مضاعف لای شیب بندی،موجب کاهش مصرف سیمان می گردد.

مقایسه پوکه معدنی براساس روش اجرا ی پوکه معدنی

اجرای شیب بندی با پوکه معدنی، به دو روش امکان پذیر بوده و بسیار راحت است.
ابتدا دانه ها را با پاشیدن آب، خیس و به صورت باز و یا در داخل میکسر، با سیمان مخلوط کنید (به ازای هر 100 لیتر پوکه معدنی، 16 کیلوگرم سیمان) به این مخلوط آنر آب اضافه کنید تا رنگ آن به صورت خاکستری تند و شفاف در آید. سپس مخلوط را در محل کار قرار داده و به ارامی، با ماله تخته کوب، تسطیح نمایید.
بر روی لایه دانه های پوکه معدنی که قبلاً خیس و بین کُرُم بندی تراز شده اند، مقدار 12 لیتر دوغاب در یک مترمربع سطح، پاشیده شود. بدین ترتیب در هر مرحله، 6 تا 7 مترمربع پوشش پوکه معدنی آماده می شود.
جهت تهیه دوغاب مناسب، حدود 80 لیتر آب و 20 کیلوگرم پودرسنگ و یا ماسه ریزدانه به یک کیسه 50 کیلویی سیمان، اضافه گردد.
به منظور جلوگیری از خشک شدن سطح شیب بندی، آن را به طور منظم، آب پاشی و یا با ورقه پلاستیکی بپوشانید.

فروش پوکه معدنی قروه درجه یک

جهت سفارش پوکه معدنی درجه یک قروه میتوانید هم با شماره 09188735953 تماس حاصل کنید و یا به دفتر فروش شرکت پوکه معدنی فلاح مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *