فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

شاید از خود بپرسید که سنگ پا از چه چیزی ساخته شده؟ فواید آن چیست و چه خواصی برای آن تعریف شده است؟ سنگ پا در واقع از مواد آتشفشانی تشکیل می شود. اگر کنجکاو به دریافت اطلاعات بیشتر هستید با پوکه قروه همراه باشید تا از شگفت انگیزترین فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن مطلع شوید.

سنگ پا از چه چیزی ساخته شده؟

"<yoastmark

در این باره ابتدا باید به ارتباط سنگ پا با پوکه معدنی اشاره کنیم. سنگ پا نوعی از سنگ های پوکه می باشد. این سنگ  وقتی تشکیل می شود که گدازه های گرم آتشفشانی از دهانه آتشفشان فوران می کنند و سپس آنقدر سریع خنک می شوند که در این فرایند حباب های گازی در مواد سخت گیر می کنند و در نتیجه سنگی پر از حباب به نام پوکه معدنی تشکیل می شود.  سنگ پا نیز نوعی پوکه معدنی متخلخل و سبک و ساینده ای مناسب برای صاف کردن پوست خشک است.

فواید سنگ پا

"فواید

  • با لایه برداری پوست خشن پاهای خود به وسیله این سنگ طبیعی ، به از بین بردن لکه ها ، ذرات و آلودگی ها کمک می کنید تا پاهای شما بدرخشد.
  • یکی از فواید سنگ پا این است که ابزاری مؤثر برای جوان سازی و تمیز کردن پوست دست ، پا ، آرنج ، پاشنه پا و همچنین از بین بردن ذرات یا پوست سخت ، خشن ، مرده و خشک است. با استفاده روزانه ، پوست شما مانند پوست بعد از ماساژ SPA نرم و صاف خواهد شد.
  • این سنگ های طبیعی که حاوی عناصر کمیاب هستند ، با ماساژ و تحریک جریان خون ، باعث تسکین خستگی و تقویت آرامش می شوند.
  • محصول 100٪ سازگار با محیط زیست و هیچ نوع آلودگی و زیانی به محیط زیست وارد نمی کند.

کاربردهای سنگ پا

"کاربردهای

سنگ پا نوعی از سنگ های پوکه است و می دانیم با دارا بودن خواص شگفت انگیز، برای بدن مفید می باشد که نحوه درمان دیابت با پوکه معدنی از جالب ترین آن می باشد. فواید سنگ پا نیز بر کسی پوشیده نیست. از فواید اصلی سنگ پا لایه برداری پوست است ، اما می توانید آن را برای از بین بردن موهای زائد ، از بین بردن پرزها از پارچه ، تمیز کردن توالت و کاربردهای جالب تر که در ادامه پوکه قروه به آن ها اشاره خواهد کرد ، به کار ببرید. می توانید روزانه از این سنگ استفاده کنید ، اما دانستن نحوه استفاده صحیح از آن مهم است.

لوازم پرداخت کاری

لایه برداری پوست با سنگ پا

یکی از فواید سنگ پا لایه برداری پوست می باشد. شایع ترین قسمت بدن برای لایه برداری با این سنگ طبیعی ، کف پا است. پاشنه ها تمایل به ایجاد لایه ای از پوست سخت و سوزناک دارند که می توانند ترک خورده یا پوسته پوسته شوند. آرنج شما منطقه دیگری است که ممکن است از لایه برداری سود ببرد. لوازم جانبی مورد نیاز شما عبارتند از: حوله نرم ، مرطوب کننده (کرم ، لوسیون یا روغن) ، جوراب مرطوب کننده (اختیاری) ، برس برای تمیز کردن سنگ پا.

مرحله اول : آماده سازی

آماده سازی پوست برای سنگ پا

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

تمام مواد خود را در یک مکان از قبل آماده کنید. اطمینان حاصل کنید که سنگ و آب شما تمیز است.

به مدت 5 تا 10 دقیقه پوست خشک  را بدون تماس در آب گرم خیس کنید. این به نرم شدن پوست سخت شده شما کمک می کند. صابون یا روغن را برای نرم شدن بیشتر و افزایش رطوبت به آب خود اضافه کنید. اگر از سنگ پا برای آرنج ، زانو یا صورت خود استفاده می کنید ، این مرحله را در حمام یا دوش گرم انجام دهید.

 مرحله دوم : استفاده از سنگ پا

 استفاده از سنگ پا

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

1. در حالی که پوست خود را خیس می کنید ، سنگ خود را نیز در آب گرم خیس کنید. هرگز از یک سنگ  خشک بر روی پوست استفاده نکنید. سنگ مرطوب به راحتی روی پوست شما می چرخد ​​و خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

2. ناحیه مورد نظر را از ظرف آب و صابون خارج کرده و با حوله خشک کنید. اگر هنوز پوست شما خشن است ، قبل از خشک شدن پوست ، چند دقیقه دیگر آن را خیس کنید.

3. سنگ را از آب گرم جدا کرده و آن را روی پوست خود بمالید.

4. قسمت ساینده سنگ را با حرکت دایره ای با فشار سبک بر روی پوست خود مالش دهید. دو یا سه دقیقه پوست خود را ماساژ دهید. اگر پوست شما حساس یا احساس درد می کند ، فوراً متوقف شوید زیرا به احتمال زیاد از فشار بیش از حد استفاده می کنید.

5.  برای پاهای خود ، توجه خود را روی پاشنه های پا ، قسمت های انگشتان پا و سایر مناطق خشک که می شناسید متمرکز کنید.

6. تا زمانی که پوست مرده را از بین نبردید و پوست نرمتر از زیر آن نازل نکردید ، به ماساژ سنگ روی پوست خود ادامه دهید.

7. بعد از دو تا سه دقیقه از مالش سبک ، پوست خود را بشویید. اگر هنوز تکه هایی از پوست مرده را مشاهده می کنید ، این روند را تکرار کنید. همچنین برای تمیز نگه داشتن سطح ، سنگ  خود را برای هر جلسه بشویید.

8. شما می توانید این روند را روزانه یا چند بار در هفته تکرار کنید تا پوست نرم شده و نرم باقی بماند.

مرحله آخر : اتمام کار

اتمام کار استفاده از سنگ پا

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

پس از اتمام کار ، یک مرطوب کننده یا روغن را روی پوست خود بمالید تا رطوبت پوست خود را حفظ کرده و آن را نرم نگه دارد. برای تقویت ، جوراب های مرطوب کننده را بعد از مرطوب کردن پوست خود ، بپوشید.

خواص متفاوت سنگ پا

برای صورت و گردن

"خواص

صورت و گردن شما مناطق حساس تری است. اگر بیش از حد فشار وارد کنید ، می تواند قرمزی و ساییدگی ایجاد کند. برای استفاده از این سنگ  روی صورت یا گردن خود ،  از سنگ پای دو طرفه استفاده کنید.

همان مراحل قبلی را تکرار کنید. به جای استفاده از قسمت ساینده و سخت سنگ ، از قسمت نرمتر استفاده کنید. حدود 15 ثانیه سنگ را با حرکت دایره ای مالش دهید. در صورت مشاهده هرگونه قرمزی یا احساس سوزش ، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید.

پس از لایه برداری از پوست ، صورت و گردن خود را با آب گرم بشویید و یک مرطوب کننده بمالید. فقط هفته ای یکبار از این روش استفاده کنید.

رفع موهای زاید

رفع موهای زاید

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

علاوه بر از بین بردن پوست مرده ، یک سنگ پا  می تواند موهای زائد را از بین ببرد. برای رفع موهای زائد می توانید این مراحل را دنبال کنید:
5 تا 10 دقیقه پوست خود را در آب گرم نرم کنید. سپس سنگ پا را مرطوب کنید. مقداری صابون را روی پوست خود استفاده کنید تا لغزنده شود. حال سنگ را روی پوست خود بمالید و با حرکات دایره ای و با فشار ملایم مالش دهید تا موها از بین بروند. شستشو دهید و تکرار کنید تا تمام موها برداشته شوند. در صورت بروز هرگونه تحریک ، بلافاصله  دست از کار بردارید. پس از اتمام کار ، محل را با آب گرم بشویید تا موهای اضافی از بین بروند. سپس یک مرطوب کننده یا روغن را روی پوست خود بمالید. این روند را هر چند روز تکرار کنید تا تمام موها برداشته شوند. طی حدود 30 ثانیه ، ناحیه ای که ساییده می شود بدون مو خواهد بود.

برای از بین بردن پرزهای لباس

برای از بین بردن پرزهای لباس

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

سطح نرم و متخلخل این سنگ مناسب برای از بین بردن پرز لباس است. اگر ژاکتی دارید که تمایل به تمیز کردن آن دارید ، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. با یک حرکت دایره ای ، یک سنگ پای خشک را روی پرزها مالش دهید. خیلی سخت فشار ندهید ، زیرا نباید الیاف پوشاک را خراب کنید بلکه فشار ملایمی است که برای از بین بردن پرز لازم است.

برای تمیز کردن توالت

برای تمیز کردن توالت

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

می توان از سنگ پا برای جدا کردن آلودگی های داخل توالت استفاده کرد. برای شروع یک جفت دستکش تمیز بپوشید. سپس با استفاده از یک حرکت شستشو ، سنگ را روی قسمت های آلوده بمالید و تکرار کنید تا لکه های چسبیده به سنگ توالت از بین برود. برای لکه های  عمیق تر می توانید از ترکیب آن با تمیز کننده توالت استفاده کنید.

  • برای تمیز کردن توالت از سنگ های جداگانه از سنگ های بدن استفاده کنید. برای هر دو هدف از همان سنگ استفاده نکنید.

تمیز کردن فر

تمیز کردن فر

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

آیا می دانستید که می توانید از سنگ پا برای تمیز کردن اجاق گاز استفاده کنید ؟ بله ، می توانید سنگ تمیز را مرطوب کنید و برای پاک کردن هرگونه غذای چسبیده و سوخته در فر استفاده کنید. این یک جایگزین عالی برای استفاده از پاک کننده های خشن است که تنفس شما را به خطر می اندازند. استفاده از این سنگ جایگزین بسیار خوب و مؤثری است.

تازه کننده هوا

سنگ پا

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

یک سنگ پا تمیز و جدید برداشته و حدود 30 قطره از روغن مورد علاقه خود را مثل نارگیل، زیتون، ذرت و … را اضافه کرده یا مخلوطی از آن ها را ایجاد کنید ، روی سنگ ریخته و سپس یک بشقاب را در زیر آن قرار داده و روی پیشخوان بگذارید. از آنجا که بسیار متخلخل است باعث می شود روغن ها در هوا پخش شوند و خانه شما را تازه کنند. این راه برای حمام یا اتاق های کوچکتر در خانه عالی می باشد.

ساییدن شلوار جین

ساییدن شلوار جین

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

شلوار جین ساییده و پاره هم اکنون بسیار پرطرفدار است و می توانید برای به وجود آوردن این طرح بر روی شلوار جین خود خود از سنگ پا استفاده کنید. ناحیه ای را که می خواهید آن را ساییده کنید انتخاب و سنگ را در طول شلوار جین شستشو دهید تا شلوار جین را پاره و کهنه کنید.

جمع کردن موهای زائد حیوان خانگی

جمع کردن موهای زائد حیوان خانگی

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

ممکن است موهای حیوان خانگی روی فرش یا مبلمان خود داشته باشید ، می توانید برای خلاص شدن از آن از یک سنگ پا استفاده کنید ، این روش بسیار ساده و کارآمد است.

حذف رسوب کربنات کلسیم

حذف رسوب کربنات کلسیم

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

کربنات کلسیم ساختاری سفید و پوسته پوسته است که در کتری، استخر، کاشی و موزاییک مشاهده خواهید کرد. اگر استخر شما از ساخت و ساز کاشی یا بتونی است ، می توانید از سنگ پا برای تمیز کردن آن  استفاده کنید. اگر استخر شما دارای غشاء لاستیکی است یا از ساخت پلاستیک است ، از این روش استفاده نکنید.

خنثی کننده بو در یخچال

خنثی کننده بو در یخچال

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

اگر در یخچال خود غذای معطر مانند ماهی  دارید ، سعی کنید یک سنگ پا تمیز و خشک را در همان قفسه قرار دهید. این سنگ باید بوی ناملایم را خنثی کند تا از طعم سایر غذاهایی که در یخچال نگهداری می کنید لذت ببرید.

مانیکور

مانیکور

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

سنگ های شکافدار می توانند یک مانیکور عالی به دست آورند. کف سنگ  و دست خود را با آب گرم مرطوب کنید ، سپس به آرامی در اطراف بستر ناخن کار کنید. هم دست و هم سنگ را مرطوب نگه دارید و حتماً بعد از آن از یک روغن مناسب استفاده کنید.

توصیه هایی برای استفاده از سنگ پا

سنگ پا

1. سنگ پای خود را بعد از هر بار استفاده تمیز کنید. در زیر آب جاری ، از یک  برس برای پاک کردن پوست مرده از سنگ استفاده کنید. برای اطمینان از تمیز بودن و عاری از هرگونه خاکی ، مقدار کمی صابون به آن بمالید زیرا باکتری ها می توانند روی سطح رشد کنند.

2. سنگپای خود را با افراد دیگر به اشتراک نگذارید. هر یک از اعضای خانواده باید سنگ پای محصوص خود را داشته باشد.

3. اجازه دهید سنگ ، خودش خشک شود. آن را در یک منطقه خشک و به دور از رطوبت قرار دهید تا از رشد باکتری ها جلوگیری شود.

4. برای تمیز کردن عمیق ، سنگ پای خود را به مدت پنج دقیقه در آب گرم بجوشانید. سپس بگذارید هوا مناطق مرطوب آن را خشک کند.

5. سنگ پا به مرور زمان فرسوده می شود ، تا زمانیکه صاف شود. اگر سنگ پای شما خیلی کوچک ، صاف یا نرم شود ، آن را جایگزین کنید.

6. بعد از استفاده از سنگ پا ، همیشه پوست خود را مرطوب کرده و سنگ را تمیز کنید. روغن نارگیل ، روغن بادام یا لوسیون بدن برای استفاده در حالت مناسب برای پوست شما پس از لایه برداری ، بسیار مناسب هستند. به یاد داشته باشید که نتایج شما ممکن است همانند نتایج شخص دیگری نباشد.

7. سنگ را هنگامی که پوسید ، جایگزین کنید. سنگپا یک سنگ نرم است که بعد از مدتی استفاده از آن ، از بین می رود. هنگامی که خیلی کوچک می شود ، و یا سطح آن خیلی صاف می شود آن را تعویض کنید. قیمت سنگ پا معمولا بسیار پایین می باشند و در هر فروشگاهی که لوازم زیبایی را به شما بفروشد می توان آن را  یافت.

تمیز کردن سنگ پا

سنگ پا

بعد از استفاده از سنگ پا ، پوست مرده در منافذ سنگ جمع می شود ، بنابراین باید بعد از استفاده آن را تمیز کنید. با استفاده از یک برس اسکراب یا مسواک ، در حالیکه آن را در زیر آب جاری نگه داشته اید ، آن را پاک کنید. کمی صابون اضافه کنید تا به طور کامل سنگ تمیز شود. به این ترتیب دفعه بعدی که به آن احتیاج دارید ، سنگ شما تمیز و آماده استفاده خواهد شد.

سنگ را در جای خشک قرار دهید تا در بین استفاده ها مرطوب نماند. برخی از سنگ های پا یک طناب متصل شده همراه هستند که به شما امکان می دهد سنگ را آویزان کنید تا خشک شود. اگر اجازه دهید سنگ مرطوب بماند ، باکتری ها می توانند در منافذ رشد کنند و استفاده از آن را نا امن جلوه دهند.

اگر می خواهید می توانید هر چند وقت یک بار ، آن را بجوشانید تا مطمئن شوید که از باکتری ها دور می ماند. یک ظرف کوچک آب را به جوش  بیاورید ، سنگ را در آن گذاشته و پنج دقیقه آن را جوش دهید. برای جدا کردن سنگ از آب از انبرک استفاده کنید و بگذارید  کاملاً خشک شود.

  • اگر به طور مکرر از آن استفاده می کنید ، آن ها را هر دو هفته یک بار جوش دهید تا از تمیز ماندن آن اطمینان حاصل شود.
  • اگر از سنگ بر روی سطح کثیف استفاده کرده اید ، می توانید یک مقدار زیادی از سفید کننده ها را به آب اضافه کنید تا مطمئن شوید تمام باکتری ها از بین می روند.
سنگ پا

فواید سنگ پا و خواص عجیب آن برای بدن

شما می توانید در فروشگاه های عرضه محلی زیبایی و یا فروشگاه های مواد غذایی ، سنگ پا را خریداری کنید. برخی از فروشگاه ها سنگ های پای دو طرفه را ارائه می دهند. این سنگ ها دارای قسمت ساینده ای برای پوست خشن تر و یک طرف نرم تر برای مناطق حساس تر هستند. در این مطلب اطلاعات جامعی در مورد فواید سنگپا و خواص عجیب آن برای بدن توسط پوکه قروه تهیه شد. اگر سوالی در این زمینه دارید با ما تماس حاصل فرمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *